ISLA Santarém 24134
Organizing International Fairs
International Business Management
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ApresentaçãoPresentationThis course focuses on the planning, management and evaluation of trade fairs as instruments of international promotion. Students will explore the stages of event organisation, the marketing mix applied, pre- and post-fair marketing strategies and the growing relevance of e-events, acquiring practical skills to operate in competitive global contexts.
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ProgramaProgramme1. International trade fairs and exhibitions as a tool for international promotion 2. Types of trade fairs 3. Organisation of international trade fairs and exhibitions 3.1 Event planning 3.1.1 Setting objectives 3.1.2 Action schedule 3.1.3 Market consultations 3.2 Target audience 3.3 Event marketing mix 3.3.1 ‘P’ Product 3.3.2 ‘P’ Price 3.3.3 “P” Place – distribution 3.3.4 ‘P’ Promotion – communication 3.4 Execution and control 3.5 Closing 4. Pre- and post-fair marketing 5. Organisation of e-Events
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ObjectivosObjectivesDiscuss the importance of participating in trade fairs and exhibitions from an international promotion perspective. Provide students with the knowledge and skills to plan and organise international trade fairs and exhibitions. Enable students to plan and hold e-events.
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BibliografiaBibliographyFerreira, Bruno et. al (2021). Fundamentos de Marketing, Edições Sílabo. Getz, Donald; Page, S. (2016). Event Studies: Theory, research and policy for planned events. Routledge. Leonard H. Hoyle Jr. (2006). Marketing de Eventos. Editora Atlas Viegas, M. (2000). Marketing de Feiras - Manual do Expositor. Edições Sílabo
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MetodologiaMethodology.
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LínguaLanguagePortuguês
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TipoTypeSemestral
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ECTS5
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NaturezaNatureMandatory
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EstágioInternshipNão
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AvaliaçãoEvaluation
Descrição dos instrumentos de avaliação (individuais e de grupo) ¿ testes, trabalhos práticos, relatórios, projetos... respetivas datas de entrega/apresentação... e ponderação na nota final.
Exemplo:
Descrição
Data limite
Ponderação
Teste de avaliação
07/01/2026
45%
Portfolio tarefas
15%
Trabalho prático
03/12/2025
40%
Adicionalmente poderão ser incluídas informações gerais, como por exemplo, referência ao tipo de acompanhamento a prestar ao estudante na realização dos trabalhos; referências bibliográficas e websites úteis; indicações para a redação de trabalho escrito...


