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ISLA Santarém 24134

Organizing International Fairs

International Business Management
  • ApresentaçãoPresentation
    This course focuses on the planning, management and evaluation of trade fairs as instruments of international promotion. Students will explore the stages of event organisation, the marketing mix applied, pre- and post-fair marketing strategies and the growing relevance of e-events, acquiring practical skills to operate in competitive global contexts.
  • ProgramaProgramme
    1. International trade fairs and exhibitions as a tool for international promotion 2. Types of trade fairs 3. Organisation of international trade fairs and exhibitions 3.1 Event planning 3.1.1 Setting objectives 3.1.2 Action schedule 3.1.3 Market consultations 3.2 Target audience 3.3 Event marketing mix 3.3.1 ‘P’ Product 3.3.2 ‘P’ Price 3.3.3 “P” Place – distribution 3.3.4 ‘P’ Promotion – communication 3.4 Execution and control 3.5 Closing 4. Pre- and post-fair marketing 5. Organisation of e-Events    
  • ObjectivosObjectives
    Discuss the importance of participating in trade fairs and exhibitions from an international promotion perspective. Provide students with the knowledge and skills to plan and organise international trade fairs and exhibitions. Enable students to plan and hold e-events.
  • BibliografiaBibliography
    Ferreira, Bruno et. al (2021). Fundamentos de Marketing, Edições Sílabo. Getz, Donald; Page, S. (2016). Event Studies: Theory, research and policy for planned events. Routledge. Leonard H. Hoyle Jr. (2006). Marketing de Eventos. Editora Atlas Viegas, M. (2000). Marketing de Feiras - Manual do Expositor. Edições Sílabo
  • MetodologiaMethodology
    .
  • LínguaLanguage
    Português
  • TipoType
    Semestral
  • ECTS
    5
  • NaturezaNature
    Mandatory
  • EstágioInternship
    Não
  • AvaliaçãoEvaluation

    Descrição dos instrumentos de avaliação (individuais e de grupo) ¿ testes, trabalhos práticos, relatórios, projetos... respetivas datas de entrega/apresentação... e ponderação na nota final.

    Exemplo:

    Descrição

    Data limite

    Ponderação

    Teste de avaliação

    07/01/2026

    45%

    Portfolio tarefas

     

    15%

    Trabalho prático

    03/12/2025

    40%

     

    Adicionalmente poderão ser incluídas informações gerais, como por exemplo, referência ao tipo de acompanhamento a prestar ao estudante na realização dos trabalhos; referências bibliográficas e websites úteis; indicações para a redação de trabalho escrito...