ISLA Santarém 15753
Digital Marketing and Tourism Innovation
Tourism Management
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ApresentaçãoPresentation#
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ProgramaProgramme1. Introduction to Marketing on digital platforms - What distinguishes traditional marketing from marketing in the digital space - From product design to after-sales service - The 8 P's approach 2 E-commerce and E-Business 3. Search marketing and the tools provided by the Google search engine 4. Developing a strategy for the Web 4.1 The distribution chain associated with the hotel industry 4.2 Promotion, price, distribution and the product provided by digital platforms 4.3 Affiliate programs and cyber-intermediation in the hotel industry 5. Tools available to Web marketing 5.1. To be present (Websites, blogs, affiliates, social networks) 5.2. To manage and improve presence (SEM, SEO). 5.3. To manage reputation 5.4. To improve service (Georeferencing, Portals, Intranets and extranets) 5.5. To communicate better - Avatar marketing - Rich media ads - RSS marketing - Mobile marketing - Online game marketing - Online Coupons - Podcasting 6 - Tourism Innovation
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ObjectivosObjectivesThe objectives of the curricular Unit are: - To present the fundamental concepts and practices of marketing using digital platforms. - To develop a marketing plan associated with a tourism company, understanding all the variables and tools available that must be known and used to optimize the presence in the digital space to contribute to the business development and customer service.
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BibliografiaBibliographyAnderson, Chris. A Cauda Longa (2006). Do marketing de massa para o marketing de nichos, Campus. Ascenção, Carlos (2010). Google Marketing. Edições Sílabo. Battelle, John (2005). A Busca: Como o Google e Seus Competidores Reinventaram os Negócios e Estão Transformando Nossas Vidas, Campus Monteiro, Ricardo Vaz (2010). Google Adwords - a Arte da Guerra: Guia para gestão de AdWords.
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MetodologiaMethodology#
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LínguaLanguagePortuguês
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TipoTypeSemestral
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ECTS3
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NaturezaNatureMandatory
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EstágioInternshipNão
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AvaliaçãoEvaluation
Descrição dos instrumentos de avaliação (individuais e de grupo) ¿ testes, trabalhos práticos, relatórios, projetos... respetivas datas de entrega/apresentação... e ponderação na nota final.
Exemplo:
Descrição
Data limite
Ponderação
Teste de avaliação
26-01-2026
45%
Trabalho Prático
15-12-2025
40%
Atividades a realizar em Aula
15%
Adicionalmente poderão ser incluídas informações gerais, como por exemplo, referência ao tipo de acompanhamento a prestar ao estudante na realização dos trabalhos; referências bibliográficas e websites úteis; indicações para a redação de trabalho escrito...


