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ISLA Santarém 15753

Digital Marketing and Tourism Innovation

Tourism Management
  • ApresentaçãoPresentation
    #
  • ProgramaProgramme
    1. Introduction to Marketing on digital platforms - What distinguishes traditional marketing from marketing in the digital space - From product design to after-sales service - The 8 P's approach 2 E-commerce and E-Business 3. Search marketing and the tools provided by the Google search engine 4. Developing a strategy for the Web 4.1 The distribution chain associated with the hotel industry 4.2 Promotion, price, distribution and the product provided by digital platforms 4.3 Affiliate programs and cyber-intermediation in the hotel industry 5. Tools available to Web marketing 5.1. To be present (Websites, blogs, affiliates, social networks) 5.2. To manage and improve presence (SEM, SEO). 5.3. To manage reputation 5.4. To improve service (Georeferencing, Portals, Intranets and extranets) 5.5. To communicate better - Avatar marketing - Rich media ads - RSS marketing - Mobile marketing - Online game marketing - Online Coupons - Podcasting 6 - Tourism Innovation
  • ObjectivosObjectives
    The objectives of the curricular Unit are: - To present the fundamental concepts and practices of marketing using digital platforms. - To develop a marketing plan associated with a tourism company, understanding all the variables and tools available that must be known and used to optimize the presence in the digital space to contribute to the business development and customer service.
  • BibliografiaBibliography
    Anderson, Chris. A Cauda Longa (2006). Do marketing de massa para o marketing de nichos, Campus. Ascenção, Carlos (2010). Google Marketing. Edições Sílabo. Battelle, John (2005). A Busca: Como o Google e Seus Competidores Reinventaram os Negócios e Estão Transformando Nossas Vidas, Campus Monteiro, Ricardo Vaz (2010). Google Adwords - a Arte da Guerra: Guia para gestão de AdWords.
  • MetodologiaMethodology
    #
  • LínguaLanguage
    Português
  • TipoType
    Semestral
  • ECTS
    3
  • NaturezaNature
    Mandatory
  • EstágioInternship
    Não
  • AvaliaçãoEvaluation

    Descrição dos instrumentos de avaliação (individuais e de grupo) ¿ testes, trabalhos práticos, relatórios, projetos... respetivas datas de entrega/apresentação... e ponderação na nota final.

    Exemplo:

    Descrição

    Data limite

    Ponderação

    Teste de avaliação

    26-01-2026

    45%

    Trabalho Prático

    15-12-2025

    40%

    Atividades a realizar em Aula

     

    15%

     

    Adicionalmente poderão ser incluídas informações gerais, como por exemplo, referência ao tipo de acompanhamento a prestar ao estudante na realização dos trabalhos; referências bibliográficas e websites úteis; indicações para a redação de trabalho escrito...