ISLA Santarém 21576
Business on the Web
-
ApresentaçãoPresentationThe Web Business UC will explore the commercial transitions made via the Internet. The aim is to enable students to communication and implement online stores
-
ProgramaProgramme1. E-commerce 1.1 Business models 1.2 E-commerce platforms 1.3 Security, privacy, and ethics 2. Web marketing and advertising: strategies and technologies. 2.1 Email marketing 2.2 Social marketing, viral marketing, online advertising 2.3 Web performance and web analytics 3. Content creation 3.1 Information hierarchy and organization 3.2 Content styles for different channels
-
ObjectivosObjectivesThe objectives of the course are: - Identify and describe the different business models on the Internet, selecting the most appropriate one for specific situations. - Create an Internet business based on existing platforms. - Describe and apply the main concepts and aspects associated with online marketing. - Apply website optimization techniques and use website effectiveness analysis tools.
-
BibliografiaBibliographyAdolhpo, C. (2012). Os 8 Ps do Marketing Digital: O Guia Estratégico de Marketing Digital. Lisboa: Texto Editora. Chleba, Márcio (2010). Marketing Digital: Novas Tecnologias e Novos Modelos de Negócio. Rio de Janeiro: Livreiro Virtual. Gabriel, Martha (2012). Marketing na Era Digital. São Paulo: Novatec. Laudon, K.C. & Traver, C. (2014). (10th ed.). E-Commerce 2014. Pearson
-
MetodologiaMethodologyDuring classes, active methodologies will be used to make them more dynamic, with the aim of consolidating the knowledge acquired. Some of the methodologies are: gamification; PBL (Project Based Learning); flipped classroom; and case studies.
-
LínguaLanguagePortuguês
-
TipoTypeSemestral
-
ECTS5
-
NaturezaNatureMandatory
-
EstágioInternshipNão
-
AvaliaçãoEvaluation
Os alunos serão avaliados à Unidade Curricular através de 3 elementos de avaliação:
- Projeto/trabalho
- Frequência
- Participação e casos práticos em aula (10%)
Para aprovação à UC é necessário que o aluno realize obrigatóriamente a frequência e o trabalho de avaliação. A participação e casos práticos em sala de aula é uma avaliação que ocorre de forma contínua.
Descrição
Data limite
Ponderação
Momento de avaliação teórica (frequência)
-
40%
Projeto/trabalho
-
50%
No projeto/trabalho será disponibilizado aos alunos, via Moodle, um enunciado com os critérios de avaliação. Ainda assim, consideram-se alguns dos seguintes paramêtros:
-
Clareza, organização e redação do trabalho escrito
-
Adaptação das Normas APA e o template do ISLA Santarém – Instituto Politécnico
-
Criatividade e sensibilidade estética
-
Raciocino lógico e estratégico
-
Apresentação e defesa oral


