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ISLA Santarém 21576

Business on the Web

SME Management
  • ApresentaçãoPresentation
    The Web Business UC will explore the commercial transitions made via the Internet. The aim is to enable students to communication and implement online stores  
  • ProgramaProgramme
    1. E-commerce 1.1 Business models 1.2 E-commerce platforms 1.3 Security, privacy, and ethics 2. Web marketing and advertising: strategies and technologies. 2.1 Email marketing 2.2 Social marketing, viral marketing, online advertising 2.3 Web performance and web analytics 3. Content creation 3.1 Information hierarchy and organization 3.2 Content styles for different channels
  • ObjectivosObjectives
    The objectives of the course are: - Identify and describe the different business models on the Internet, selecting the most appropriate one for specific situations. - Create an Internet business based on existing platforms. - Describe and apply the main concepts and aspects associated with online marketing. - Apply website optimization techniques and use website effectiveness analysis tools.
  • BibliografiaBibliography
    Adolhpo, C. (2012). Os 8 Ps do Marketing Digital: O Guia Estratégico de Marketing Digital. Lisboa: Texto Editora. Chleba, Márcio (2010). Marketing Digital: Novas Tecnologias e Novos Modelos de Negócio. Rio de Janeiro: Livreiro Virtual. Gabriel, Martha (2012). Marketing na Era Digital. São Paulo: Novatec. Laudon, K.C. & Traver, C. (2014). (10th ed.). E-Commerce 2014. Pearson  
  • MetodologiaMethodology
    During classes, active methodologies will be used to make them more dynamic, with the aim of consolidating the knowledge acquired. Some of the methodologies are: gamification; PBL (Project Based Learning); flipped classroom; and case studies.  
  • LínguaLanguage
    Português
  • TipoType
    Semestral
  • ECTS
    5
  • NaturezaNature
    Mandatory
  • EstágioInternship
    Não
  • AvaliaçãoEvaluation

    Os alunos serão avaliados à Unidade Curricular através de 3 elementos de avaliação:

    • Projeto/trabalho
    • Frequência
    • Participação e casos práticos em aula (10%) 

    Para aprovação à UC é necessário que o aluno realize obrigatóriamente a frequência e o trabalho de avaliação. A participação e casos práticos em sala de aula é uma avaliação que ocorre de forma contínua. 

    Descrição

    Data limite

    Ponderação

    Momento de avaliação teórica (frequência)

    -

    40%

    Projeto/trabalho

    -

    50%

     

    No projeto/trabalho será disponibilizado aos alunos, via Moodle, um enunciado com os critérios de avaliação. Ainda assim, consideram-se alguns dos seguintes paramêtros: 

    • Clareza, organização e redação do trabalho escrito 

    • Adaptação das Normas APA e o template do ISLA Santarém – Instituto Politécnico 

    • Criatividade e sensibilidade estética 

    • Raciocino lógico e estratégico 

    • Apresentação e defesa oral